Dlaczego do doświadczeń w szkole używać urządzeń cyfrowych, a nie tylko tradycyjnych?

  • Rolą szkoły jest przygotowanie uczniów tak, by w sprostali wyzwaniom, przed którymi staną w przyszłości. A przyszły rynek pracy z pewnością będzie cyfrowy.
  • Doświadczenia przeprowadzane cyfrowo są dla uczniów ciekawsze i bardziej angażują ich w uczenie się.
  • Współcześni uczniowie są wychowani w środowisku cyfrowym. Kompetentny dydaktyk uwzględnia to w swojej pracy.
  • Obserwacja wyników doświadczeń w czasie rzeczywistym buduje intuicje matematyczne (np. dotyczące wykresów), przydatne uczniom w wielu innych dziedzinach. 
  • Zgodnie z obowiązującymi podstawami programowymi oraz zaleceniami Parlamentu Europejskiego i Rady UE, szkoła ma obowiązek rozwijania kompetencji  kluczowych uczniów, z których większość związana jest są z technologią informacyjno-komunikacyjną (TIK).
  • System cyfrowy PASCO umożliwia zintegrowanie wszystkich dziedzin w jeden spójny szkolny system STEM bez zakładanie, ze wszyscy nauczyciele znają się na wszystkim. Dla uczniów oznacza to pogłębienie rozumienia i spójność zagadnień omawianych na lekcjach różnych porze miotów. 

Wypowiedzi nauczycieli, rodziców i absolwentów

Wybór wypowiedzi konkursowych w ramach ogólnopolskiej akcji NAUKA MOŻE BYĆ PRZYJEMNA – CYFROWE DOŚWIADCZENIA PRZYRODNICZE.

Nie wiemy jaka przyszłość czeka naszych uczniów. Wiemy jednak, że umiejętności korzystania z cyfrowych narzędzi do poznawania świata będą kluczowe. Zbieranie danych, ich przetwarzanie i interpretowanie wymaga kreatywności i wspiera umiejętności transferowalne na rynku pracy. „Cyfrowi tubylcy” odnajdą się w przyszłym rynku pracy, jeśli już dziś z radością będą eksplorować świat wykorzystując nowoczesne narzędzia, a w tym pomogą im czujniki PASCO.

Zmierzamy w przyszłości do ogromnych przeobrażeń w relacjach i powiązaniach między nami a różnymi urządzeniami. Nowe inteligentne urządzenia wchodzą do biur, fabryk i domów w coraz bardziej zaskakującej liczbie i funkcji. Stają się one nieodłącznym elementem w produkcji, nauczaniu, medycynie, praktycznie w każdej dziedzinie życia. W niektórych dziedzinach nowa generacja automatycznych systemów zastąpi człowieka, w innych obszarach urządzenia staną się naszymi współpracownikami, wzmacniając nasze kompetencje przyszłości i zdolności. Inteligentne urządzenia wyznaczą również nowe oczekiwania i standardy wydajności. Będziemy zawierać nowego rodzaju swoiste partnerstwa z maszynami, czujnikami, które budujemy.
Wykorzystywanie czujników da nam możliwości dostrzegania wielu prawidłowości. Zaczniemy postrzegać świat przez pryzmat danych, będziemy stopniowo coraz bardziej koncentrować się na przetwarzaniu ich tak, aby osiągnąć żądane korzyści.

Technologie cyfrowe mają ogromny potencjał edukacyjny. Nasze dzieci, uczniowie wychowują się od najmłodszych lat w otoczeniu smartfonów, tabletów czy innych nowoczesnych urządzeń. Możliwość wykorzystywania ich w procesie nauczania na pewno sprawia, że zajęcia są dla młodych ludzi bardziej atrakcyjne i ciekawsze. Wiedza jest łatwiej przyswajana a uczniowie mają większą motywację do nauki.

Nauka sama w sobie nie jest chyba dla żadnego dziecka bardziej atrakcyjna niż zabawa. Podobnie jak obowiązki, które od zawsze konkurują z przyjemnościami. W tym wypadku to co w opinii starszego pokolenia wydaje się zagrożeniem – nowe technologie i cyfrowe rozwiązania, może jednak okazać się świetną alternatywą dla tradycyjnego modelu edukacji. Wszelkiego rodzaju urządzenia elektroniczne, które przyciągają dzieci swoimi kolorowymi ekranami oraz wesołą muzyką stanowią również fantastyczne narzędzie dydaktyczne. (…)

Doświadczenia wspomagane urządzeniami cyfrowymi są wskazane w pracy z uczniami bo przygotują ich do pracy w dzisiejszym i przyszłym świecie – wystarczy popatrzeć na współczesne i nowoczesne laboratoria naukowe i linie technologiczne bez techniki cyfrowej nikt już nie wyobraża sobie pracy.

MŁODZIEŻ XXI wieku to pokolenie, które nie lubi czekać, prowadzić kalkulacji, tym bardziej przy pomocy klasycznych sposobów, zapisów na kartkach, w wydrukowanych tabelkach itp. Żądają wyniku od razu, szybko! Są to także osoby, które oczekują od wszystkiego efektu WOW, bo wynalazki XXI wieku pozwalają im na dostęp do różnych efektownych rzeczy na co dzień. Podstawowe wyposażenie szkolne dla każdego nowego pokolenia młodzieży, wchodzącej w mury szkół, jest coraz mniej wystarczające. (…)Połączenie technologii i możliwości jakie ona im daje spowoduje u nich większe rozbudzenie zainteresowania. Pozwoli to na połączenie dwóch rzeczy Szybko i Efektownie, co można nazwać hasłem pokolenia dzisiejszej młodzieży. A tym samym przygotuje do lepszego radzenia sobie w przyszłości (…).

Uczniowie to gadżeciarze. Oglądają filmy, w których superbohaterowie mogą ocalić świat wykrywając źródło „zła” za pomocą efektownie wyglądającego sprzętu. Czyż nie tak właśnie byłoby gdyby wyciągnąć z kieszeni czujnik, który po podłączeniu do zwykłego/niezwykłego telefonu pokaże jak działa świat? Czujecie to? Nie tylko uczniowie to gadżeciarze… belfry też!

Prawa rządzą naszym światem,
Czas je poznać dobrze zatem.
Skąd na trawie rosa wiosną,
Czemu drzewa w górę rosną,
Jak się tworzy różne związki,
Co to są „światła wiązki”.
Ciągle wokół coś się zmienia
Tyle jest do zrozumienia,
By łatwiejsze mieć zadanie,
I przyspieszyć spamiętanie,
Doświadczenia w mig zrobimy,
I się szybko nauczymy.
I poznamy wszystkie dziwny.
PASCO sprzęt to umożliwi.

Każda szkoła, która zakupiła w Polsce czujniki PASCO po raz pierwszy, ma prawo do bezpłatnego szkolenia dydaktyczno-wdrożeniowego.
Warto też wiedzieć, że firma PASCO tak zaprojektowała swój system, by  każdy mógł z niego korzystać nawet, gdy  nie ma doświadczenia w obsłudze urządzeń cyfrowych.