Potrzeby – Problemy – Rozwiązania – Zalety w nauczaniu STEM

STEM w praktyce w szkole

Ostatnio miałem wiele okazji, by rozmawiać z dyrektorami szkół i nauczycielami o cyfrowych pomocach dydaktycznych do przeprowadzania doświadczeń na lekcjach przedmiotów przyrodniczych oraz do nauki kodowania i robotyki. Były to zarówno osoby zainteresowane zakupem, jak i te, które mają już urządzenia różnych firm, dzięki środkom pochodzącym z dofinansowań (główne rządowego „Laboratorium Przyszłości”). Wszyscy zastanawiali się, jak w praktyce wdrożyć nauczanie STEM w swoich szkołach. Teoretycznie wszystko wygląda różowo, a w praktyce jest wiele problemów do pokonania.

Dlatego napisałem zwięzły materiał, inspirowany wypowiedziami moich rozmówców, pod tytułem „Potrzeby – Problemy – Rozwiązania – Zalety w nauczaniu STEM”. Zachęcam do zapoznania się z nim.

Profesor Kazimierz PASCO.

Udostępnij: