Jak zacząć z PASCO samodzielnie

Każda szkoła, która kupiła za pośrednictwem IRS lub naszych partnerów w Polsce czujniki PASCO po raz pierwszy, ma prawo do bezpłatnego praktycznego szkolenia, dotyczącego używania ich na lekcjach, w formule PASCO IMAGE lub stacjonarnie.

Jeśli jednak ktoś chciałby zacząć samodzielnie, mamy dla niego następujące porady:

Zainstaluj program SPARKvue

Program ten jest Konieczny do obsługi czujników i późniejszej analizy danych pomiarowych.
Informacje dotyczące pobierania i obsługi tego programu znajdują się na stronie Oprogramowanie
Jeżeli placówka zakupiła licencję programu na komputery, należy postępować zgodnie z instrukcją Jak pobrać zakupiony program PASCO. Nie należy instalować próbnej wersji programu, a jeśli tak się stało, należy usunąć go z komputera. 

UWAGA! Jeżeli szkoła (palcówka / wydział) zakupiła bardziej zaawansowany program PASCO Capstone, musi zainstalować ten właśnie program. 

Zapoznaj się z filmową instrukcję obsługi

Na początek warto zapoznać się z krótką filmową ogólną instrukcją obsługi czujników bezprzewodowych w programie SPARKvue. Przygotował ją producent PASCO po angielsku, ale oglądając film na platformie YouTube, można włączyć polskie napisy. Instrukcja znajduje się miedzy innymi  na stronie Czujnik bezprzewodowe.

Następnym krokiem może być próbne podłączenia swojego czujnika i wykonanie najprostszego pomiaru. Przed tym trzeba upewnić się, że Bluetooth w Twoim urządzeniu jest włączony. 

Obejrzyj filmiki o zastosowaniu PASCO w polskich szkołach

Filmy te trwają po kilka minut, więc doradzamy, by zapoznać się ze wszystkimi. Nawet, jeśli wstępnie wydaje się, że niektóre z nich nas nie dotyczą, przekonanie to może okazać się nietrafne. 

Do filmów prowadzi link https://pasco.com.pl/dlaczego-pasco/#filmy. Są one częścią strony Dlaczego PASCO? 

Gotowe doświadczenia

Gotowe do wykorzystania na lekcji doświadczenia w formule KLIKNIJ I ZRÓB znajdują się na stronie GOTOWE DOŚWIADCZENIA. Należy wybrać w wyszukiwarce interesujący nas poziom edukacji i dyscyplinę wiedzy, a potem zwrócić uwagę na informację w opisie, jakie czujniki potrzebne są do wykonania interesującego nas doświadczenia.

Pliki doświadczeń można otworzyć w programie SPARKvue. 

Warto wiedzieć, że doświadczenia te można dowolnie modyfikować, dostosowując je do własnych potrzeb. 

Kodowanie z PASCO

Nauczycieli poszukujących informacji o programowaniu z wykorzystaniem czujników PASCO zapraszamy na stronę Kodowanie (Przyrodniczek Kodowniczek) i jej podstrony. Znaleźć tam można dużo informacji o urządzeniu //code.Node zaprojektowanym specjalnie do nauki programowania z wykorzystaniem doświadczeń Przyrodniczych oraz o robotach PASCO. Warto skorzystać też z gotowych programów, filmów pokazujących ich działanie, materiałów do lekcji dla nauczycieli.

STEM z PASCO

Wszystkich serdecznie zapraszamy do zapoznania się z unikalnym pomysłem na  STEM z PASCO, dzięki któremu metodyka STEM jest obecna na lekcjach każdego przedmiotu, niezalenie od specjalizacji i doświadczenia nauczycieli w szkole.

Koncepcja ta jest w skrócie opisana na początku strony Urządzenia do kodowania i robotyki

Na każdym etapie pracy z PASCO, w razie potrzeby można skorzystać z pomocy Infolinii dydaktycznej PASCO-Polska, gdzie można uzyskać poradę dotycząca nie tylko obsługi czujników, ale także wykorzystania ich to tego, by pomóc uczniom zrozumieć i zapamiętać prawa przyrody. 

Naszym celem jest, by w sprawach wykorzystania urządzeń PASCO na lekcjach, żaden nauczyciel nigdy nie został bez pomocy, gdy tylko jej potrzebuje.

Udostępnij: