Gdy ściągnięty SPARKlab nie chce się otworzyć na komórce lub tablecie

Pobierając z naszej strony internetowej opis doświadczenia (SPARKlab) na komórkę lub tablet, urządzenie zazwyczaj proponuje, by otworzyć plik w programie SPARKvue, jeśli jest on zainstalowany.

Ale czasem, na niektórych urządzeniach w systemie Android może to nie nastąpić lub pojawia się taki błąd:

Powodem najczęściej jest funkcjonowanie systemu operacyjnego, który bezpodstawnie nadaje plikowi status dokumentu tekstowego, dopisując odpowiednie rozszerzenie. W takiej sytuacji trzeba sprawdzić, jakie jest rozszerzenie pliku i skasować część .txt, która pojawia się na samym końcu nazwy (rozszerzenie .spklab powinno pozostać).

Czasem trzeba także przenieść pliku z folderu POBRANE do innej lokalizacji (np. obrazy). Wtedy program SPARKvue powinien otworzyć się bez problemów, wyświetlając pobrane doświadczenie.

Pobrany i otwarty w programie SPARKvue plik warto zapisać wybierając z menu głównego aplikacji (u góry po lewej stronie ekranu) opcję „Zapisz jako…” i nadając mu własną nazwę. Otwieranie go będzie w przyszłości łatwiejsze i wszystkie nasze doświadczenia będą w jednym miejscu. 

Udostępnij: