Zapraszamy do zapoznania się z pomysłami nauczycieli oraz wykładowców, dotyczącymi prowadzenia zarówno całych lekcji, jak i pojedynczych doświadczeń z użyciem czujników i przyrządów PASCO. Oto linki do stron i materiałów.
Zasoby internetowe
- Projekt Fizyka dla Nieletnich – DOŚWIADCZENIA w formie krótkich filmów (do wykorzystania przez nauczycieli na lekcjach fizyki) oraz ODCINKI (zabawne mini-lekcje doświadczalne dla uczniów, zamieszczane w każdą środę).
- Dydaktyka Fizyki Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu (doświadczenia z fizyki dla szkoły podstawowej i średniej)
- Podręcznik: Małgorzata Bartoszewicz, Grzegorz Krzyśko, Zajęcia laboratoryjne i terenowe z wykorzystaniem czujników chemicznych, Wydział Chemii UAM, Poznań 2023
- Kujawsko-Pomorskie Centrum Edukacji Nauczycieli w Toruniu (doświadczenia z fizyki, chemii, biologii i geografii dla szkoły podstawowej)
- Lekcja fizyki w klasie VII Kujawsko-Pomorskiej e-Szkoły
- Więcej lekcji fizyki: kanał na YouTube Kujawsko-Pomorskiej e-Szkoły: Fizyka – szkoła podstawowa
- Kujawsko-Pomorskie Centrum Edukacji Nauczycieli we Włocławku (doświadczenia z biologii, chemii, fizyki i przyrody dla szkoły podstawowej)
- Webinar „Doświadczenia tradycyjnie i cyfrowo w nauczaniu zdalnym” – Renata Sidoruk-Sołoducha (Ambasador IBSE, Ambasador Pomiarów Cyfrowych w Szkole)
- Badając pH, unikniesz pecha (opis doświadczeń znajdujący się na str. 91 materiałów szkoleniowych „eksperci IBSE prezentują”) lub ten sam materiał w wersji LabXchange (sygnowanej przez HARVARD, Faculty of Arts and Science).
W uzupełnieniu dodamy, że używając czujnika pH PASCO (PS-3204) z dodatkową sondą do powierzchni płaskich (PS-3514) nie trzeba sporządzać roztworów gleby. Można dokonywać pomiarów po prostu dotykając tą sondą do gleby i to wprost w terenie, bez konieczności przynoszenia próbek do laboratorium. - Urządzenia PASCO pojawiły się w wykładzie profesora Grzegorza Karwasza na jednej z włoskich uczelni. Za pomocą systemu Struktury można doświadczalnie wyznaczyć parametry wytrzymałościowe konstrukcji, które zwykle wymagają długich i żmudnych obliczeń.
Materiały PASCO Polska
- Pomosty między rzeczywistością a wyświetlanym wynikiem
- Sesja dzielona – sposób na aktywne wykonywanie doświadczeń przez wszystkich uczniów
- Film z doświadczeniami dotyczącymi szybkości fotosyntezy, wykorzystujący kodowanie (Noc Biologów 2021)
- Film o tym, że wykonywanie doświadczeń metodami cyfrowymi jest w szkole konieczne
- Film o tym, jak wykorzystać doświadczenie „Badanie odczynu pH różnych cieczy”
- Sygnalizator stanu nieważkości – trudne zagadnienie wytłumaczone z pomocą łatwego kodowania czujników
- Pomysł na konkurs „Mistrz izolacji termicznej”
- Pomysł na konkurs „Opakowanie ochronne”
- Doświadczenia przyrodnicze z wykorzystaniem kodowania (z Festiwalu Nauki w LO Prusa w Warszawie)
- //code.Node jako wskaźnik nachylenia kąta równi
- Kodowanie z //code.Node – scenariusze lekcji i materiały dla nauczycieli
- Cyfrowo, znaczy szybciej i dokładniej (urządzenia PASCO w e-podręcznikach na Zintegrowanej Platformie Edukacyjnej Ministerstwa Edukacji i Nauki)
Zapraszamy też do zapoznania się z zasobami PASCO w języku angielskim:
Biblioteka filmów
Blog: Podpowiedzi i zastosowania
Kanał pascoscientific na YouTube
PASCO scientific na Facebook
Aby wyświetlić pod filmem na YT napisy w języku polskim, zrób tak:
Ustawienia → napisy → przetłumacz automatycznie → polski.