Gotowe doświadczenia PASCO w formie SPARKlab-ów i pomysły w formie filmów
Opisy doświadczeń wykonane są w formie tzw. SPARKlab-ów, czyli gotowych instrukcji do otwierania i korzystania w programie SPARKvue, obsługującym czujniki. W razie potrzeby można je jednak dowolnie modyfikować.
Pobrane doświadczenie zapisz w wybranym folderze lub otwórz za pomocą programu SPARKvue.
Jeśli pojawi się problem z otwarciem pliku na tablecie lub komórce, najczęściej powoduje to system antywirusowy. Zapisz plik w innej, bezpiecznej lokalizacji i dopiero wtedy kliknij na niego lub otwórz z programu SPARvue.
Zawartość strony
SPARKlab-y techniczne, ogólne i wstępne
Tworzenie napisów pod słupkami wykresu
Wstęp do pomiarów cyfrowych – czujnik ruchu
Wstęp do pomiarów cyfrowych – czujnik siły
Wstęp do pomiarów cyfrowych – czujnik temperatury
Wstęp do pomiarów cyfrowych – wózek SMART
Doświadczenia i lekcje w formie SPARKlab-ów
Fizyka
LEKCJA -> 2 prawo Newtona (z czujnikiem siły)
2 zasada dynamiki Newtona (wózek SMART na sprężynie)
Badanie przewodnictwa cieplnego
Fotometryczne prawo odległości
LEKCJA-> Fizyczne właściwości cieczy
Maszyny proste – dźwignia dwustronna
Natężenie dźwięku – czujnik dźwięku
Skuteczność działania zderzaków
Stan nieważkości – czujnik przyspieszenia
NOWOŚĆ! Sygnalizator nieważkości
LEKCJA-> Zachowanie energii mechanicznej
Wykresy w ruchu harmonicznym – Nauka przez rozwiązywanie zagadek
Wyznaczanie ciepła właściwego wody
Źródła pola magnetycznego – przewodniki z prądem
Chemia
Badamy właściwości dwutlenku węgla
Co łączy colę z kwasem octowym?
Procesy egzotermiczne i endotermiczne
Wyznaczanie pH różnych cieczy -> Film o wykorzystaniu doświadczenia
NOWOŚĆ! Zaskakujące sposoby otrzymywania tlenu
Biologia
Ciśnienie krwi a aktywność fizyczna
Energia promieniowania słonecznego
Fotosynteza – zielony, żółty, czerwony
Szybkość fotosyntezy – cz. 1 (pomiary)
Szybkość fotosyntezy – cz. 2 (programowanie)
Zawartość CO2 w wydychanym powietrzu
Geografia
LEKCJA – > Symulacje pogody – temperatura i wilgotność powietrza
Nowość! Tajemnica morza martwego
Przyroda
Ciepłe-zimne, badanie przewodnictwa cieplnego materiałów
Pomiary temperatury gleby na różnych głębokościach
Nowość! Słodkie, czy kwaśne (z czujnikiem pH)
Programowanie
Nacisk włącza i wyłącza światła drogowe
Szybkość fotosyntezy – cz. 1 (pomiary)
Szybkość fotosyntezy – cz. 2 (programowanie)
Światełko nocne – najprostszy kod dla //code.Node
————————————————————————-
Krótkie filmy opisujące wykonanie doświadczeń
Ile doświadczeń można przeprowadzić z bezprzewodowym wózkiem SMART? (w języku angielskim)
Coś dla sportowców i wielbicieli izotoników
Dzień i noc – obserwacje pogody
Mierzenie stężenia roztworu za pomocą światła, czyli prawo Beera w praktyce
Światem zaczęła rządzić jesień, a ją analizować – spektrometr PASCO
Głębia (nie tylko oceanu), czyli głębokość a ciśnienie – czujnik ciśnienia PASCO PS-3203 w akcji
Pozycja, przyspieszenie, prędkość wizualizowane za pomocą wykresu w programie MatchGraph
Wytrzęś to! Czyli przenoszenie energii kinetycznej z obiektu do obiektu
Reakcja egzotermiczna czy endotermiczna?
FOKA i KROKODYL – Jak zwierzęta adaptują się do arktycznego zimna
Foka i krokodyl – filmowa INSTRUKCJA wykonania doświadczenia
Związek między stężeniem dwutlenku węgla w wydychanym powietrzu a czasem trwania oddechu
Rozkład nadtlenku wodoru (perhydrolu), czyli tworzenie “słoniowej pasty do zębów”
Jak szybko można wytworzyć małą “Epokę Lodowcową”?
Dlaczego na Ziemi występują pory roku – wyjaśnia doświadczenie PASCO
Jak zmienia się wartość siły (N) w zależności od długości ramienia dźwigni?
Rozumienie działania obwodów elektrycznych
Jak rosnące stężenie CO2 w atmosferze wpływa na oceany – model PASCO
Opisy doświadczeń w języku angielskim, w różnych formach
Biblioteka doświadczeń i lekcji
Blog: Podpowiedzi i zastosowania
Kanał pascoscientific na YouTube