Sztuka Nauczania – pomosty pomiędzy rzeczywistością widoczną a wynikiem pomiaru urządzenia

 

Cyfrowy czujnik, który wyświetla dane pomiarowe jest tajemniczą „czarną skrzynką”.

Skąd wiadomo, co to mierzy i jak uczeń w to uwierzy?

Zanim zaczniesz wykorzystywać urządzenie do pomiaru – pokaż, że wyniki są realną rzeczywistością. Najłatwiej to zrobić sprawdzając miarką wynik z czujnika położenia, obserwując stałą prędkość ruchu i zmieniając tę prędkość (możesz wykorzystać program MatchGraph! ). Warto porównać wskazania czujnika pH z papierkiem lakmusowym lub stwierdzić obecność dwutlenku węgla zarówno czujnikiem jak i wodą wapienną. Raz zbudowany pomost pomiędzy rzeczywistością a wyświetlanym wynikiem pozwoli uczniom (przyzwyczajonym przecież do technik cyfrowych) uwierzyć w wyniki każdego następnego pomiaru.

 

Udostępnij: